Piše: Nadija REBRONJA
Na sjedištu 4F. putnica gleda film Tristana
u našem vremenu
samo smo sakupljači
tankih ruku
novih haljina
prigušene muzike
pokvarenih instrumenata
ruke su sputane
i ništa nismo skupili
ni račune ni telefonski poziv
ni proljeće na selu
samo kanape oko vrata i oko ruku
čvrsto svezane
Na sjedištu 5F. putnik gleda Dekalog
tražili smo
nebeska tijela
doline
mikroskopske mape
jasnoću razbijenog stakla
udobnu sjenku
niko ne poriče
da zemlja je mala
da je nema
da miriše na kupine
niko ne poriče
da je ispisana zidovima
da se zidovi ruše
da ostaje tišina
Na sjedištu 8D. putnik gleda film Gladijator
vladar je / slovo po slovo / zvuk po zvuk
palio rukopise / koji još nisu napisani
najbrižljivije je palio / margine rukopisa, mrlje od mastila, precrtane riječi
jer tamo uvijek piše / sve što moramo znati o vladarima

Na sjedištu 11D. putnik gleda film Čitač
od zastava
radije pravimo haljine za ples
i plešemo uz zvuk vlastitih koraka
onda kad prelaze
granice istorije
uz himne se loše pleše
one obično utihnu
kad krv proključa
ili kad koraci
zaigraju
između moje istine
i tvoje istine
i ratova između njih
Na sjedištu 11F. putnik gleda film Svila
napustili smo
male zemljane kuće
na obroncima
na travama
kuće od mora
prizore od gline
koji ne pripadaju vladarima
u ime svega napuštenog
mudracima smo dali
šaku pirinča za blagoslov
sada sebe posmatramo
u staklenim kupolama
ogledamo se u zaokruženom nebu
nebu koje se rijetko
otvara iznad nas
sve što ogledamo
to smo oni isti mi
iz gline
iz trava
samo malo više
pognuti
pred svodom
Nadija Rebronja je doktorica književnohistorijskih nauka, pjesnikinja i esejistkinja. Autorica je književnih djela Ples morima, Flamenko utopija, 88 i Fantaskop te naučnih studija Derviš ili čovek, život i smrt: Religiјski podtekst romana “Derviš i smrt” Meše Selimovića, Tačke ispod teksta, istočno od Zapada: Prilozi južnoslovenskoj komparatistici i interkulturalnom čitanju i Mikrokosmos kultura: Kulturni sinkretizam Balkana u romanima Ćamila Sijarića.





